Prečo Barefoot

Barefoot obuv a výhody chodenie naboso


Z toho, čo na sebe nosíme, je obuv najvýznamnejším zásahom do prirodzeného fungovania ľudského tela.

Barefoot obuv je navrhnutá tak, aby čo najviac rešpektovala anatómii chodidla aj nohy, a zároveň čo najmenej ovplyvňovala ich prirodzenú funkciu.

Topánky tesné, neohybné, s podpätkami či strihané do špičky logicky spôsobujú problémy známe ako vbočený palec, bolesti chrbta a kĺbov, kladivkové prsty, ploché nohy, plesne, kurie oká, zarastanie nechtov či ostrohy.

Neuveriteľne živé zloženie chodidla s 200 000 nervovými zakončeniami, 33 svaly, 28 kosťami a 19 šľachami potrebuje k správnej funkcii predovšetkým voľný priestor, častý pohyb a konštrukciu topánky umožnujú správny polohocitu.

Barefoot V PRAXI ZNAMENÁ:



Široká špička topánky - dostatok miesta pre prsty, ktoré sa môžu dostatočne roztiahnu, opierať a odrážať, topánka nedeformuje nohu a zachováva prirodzenú hybnosť nohy.

Nulový podpätok a žiadna podpora klenby - noha a následne celé telo sú vo svojom prirodzenom a vyváženom nastavenia, kĺby sú centrované a nožnej klenba je prirodzene stimulovaná.

Podošva pružná pozdĺžne aj priečne - noha dostatočne číta terén a mozog tak získava zásadné informácie potrebné pre udržanie rovnováhy, pri odraze dochádza k optimálnemu prenosu sily na podložku.

A ako chôdza v barefoot obuvi pôsobí na fungovanie nohách? Veľký priestor v špičke umožňuje efektívne roztiahnutie prstov a uchopenie terénu a to umožňuje správnu prácu chodidiel a posilnenie svalov prednožia a prstov. Tenká a pružná podošva spôsobuje správne fungovanie polohocitu (propriocepciu) a môže tak naplno z chodidiel prúdiť veľké množstvo podnetov do mozgu, ktorý potom všetko vyhodnotí a spustí vhodný pohybový program.

Nie je to síce úplne dokonalé, ako keby nohy boli bosé, ale proti hrubé, tvrdé a nepoddajné podrážke klasické topánky získa mozog neporovnateľne bohatšie informácie. Ďalšou výhodou je prirodzené posilnenie členkov. Barefoot obuv totiž nefixujú členok v pevnom zašněrování a nohy musí vyhľadávať oporu a stabilitu zvnútra sama seba a nie s pomocou pevné topánky.

Využívajú sa vlastné zdroje, väzy okolo členku a kolená, svaly chodidlá, lýtka i stehná, ktoré v každom kroku stabilizujú plôšku, členok, koleno aj bedro.
facebook